söndag 23 oktober 2011

12. Favourite mascara

En favoritmascara, det har jag nog ingen egentligen. Jag har provat väldigt många och vissa är bättre än andra. Vissa är fullständigt värdelösa. Jag har korta, ganska ljusa och raka fransar, så jag kräver ganska mycket av en mascara. Jag vill ha svärta och volym och längd och hållbarhet. Det är sällan (för att inte säga aldrig) som jag får allt. Då nöjer jag mig med svärta och volym. Det är det viktigaste. Jag väljer alltid den kolsvartaste färgen (varför finns ens "Brun" att välja på? Vem köper egentligen den?). Jag säger visserligen att jag vill ha hållbarhet, att den inte ska släppa från fransarna eller smula, men jag vill inte använda vattenfast mascara. Det är jag för lat för. Då måste jag ju använda speciell borttagning och det orkar jag inte. Jag ska kunna tvätta bort den med varmt vatten.
Masterpiece Max från Max Factor har jag använt länge. Man skulle nog kanske kunna kalla den för min favorit. Om jag var tvungen att välja. Den ger jättebra volym, som håller ganska så länge. Typ en dag. Men inte en kväll också. Då får man måla på mer. Men sedan i somras har jag bytt. Jag fick ett ryck och ville prova på nåt nytt. Så jag köpte Colossal Cat Eyes från Maybelline. När jag kom hem från affären trodde jag att jag gjort ett misstag, att byta mascara brukar vara en himla dum idé för mig. Det brukar vara dömt att misslyckas. Men det var en lyckoträff. Jag gillar verkligen Cat Eyes. Dock fäller den väldigt mycket, men volymen är där och det räcker för mig.

2 kommentarer:

Ida sa...

Cat Eyes lät coolt också! Tycker inte att jag hittat någon mascara som är nå bättre än en annan... Men den ska testas, volym är bra! :)

Aurora sa...

Jag rekommenderar Macs Opulash "Bad, Bad Black" (typ så.) Den är visserligen lite dyrare (180kr) men jättebra: längd volym svärta!
Dessutom är det en tubmascara så den fäller nästan ingenting och är lätt att tvätta bort med vatten.
Hmmm... men vi har nog inte samma typ av ögonfransar dock...