måndag 3 oktober 2011

Pumpor överallt


I helgen var jag på Öland. På Skördefesten närmare bestämt. Jag tror jag gillar höst-Öland mycket bättre än sommar-Öland. På sommaren är det så varmt överallt och hur mycket jag än badar blir jag aldrig riktigt avkyld. Men hösten däremot. Hösten gillar jag. Och det har ju inte skadat att vädret varit alldeles underbart hela helgen. Nästan för varmt faktiskt. Men för varmt på hösten är ju knappast samma sak som för varmt på sommaren.
Sent igår kväll kom vi hem, med bagaget fullt med hantverk och must och korv och, framför allt, pumpor. Och en tur till Ikea hann vi med också, men mer om det en annan gång. Det är en historia i sig själv.

1 kommentar:

Lena S sa...

Men åh, vill också åka till Öland!

Och ja, kjolen är riktigt fin! Hoppas den inte är för lång bara. Är inte född med de längsta benen direkt =P