måndag 14 maj 2012

Tidig måndagsmorgon

Idag är jag ledig, men jag gick ändå upp klockan 7. Varför? Jo, jag hade en sådan där härlig tvättid som började klockan sju. Jag tvättade igår eftermiddag också för att hinna med allt. Men på söndagseftermiddagarna för vi bara tvätta i tre timmar och det räcker inte för mig. Allt hinner inte torka då. Så jag fick gå upp tidigt idag. Jag längtar verkligen efter att ha en tvättmaskin och torktumlare i lägenheten. Tänk så lyxigt det skulle vara. Att inte behöva gå ut ur lägenheten varje gång jag vill tvätta. Att inte behöva boka tid och allt är fullbokat och jag får en dålig tid på morgonen. Att det inte ska ta upp halva dagen för jag kan ju liksom inte hitta på nåt annat under tider jag tvättar. Varje maskin tar ju bara 40 minuter till en timme. Och då är det bara att gå ner för att trappor ända ner till källaren och tvättstugan igen.

Fast å andra sidan tycker jag att det är ganska skönt att komma upp tidigt, när jag väl har vaknat till. Jag får så himla mycket gjort de dagarna. Jag gillar att känna att dagarna är långa och att jag hinner mycket på dem. Jag blir stressad annars.

Inga kommentarer: