måndag 21 maj 2012

Och en banan, såklart!

Idag har jag haft en sådan himla superhärlig dag. Det har varit sommarvarmt och jag har varit klädd i kjol. Utan strumpbyxor eller tajts. Barbent. Visserligen var det en långkjol, men ändå. Barbent i maj är stort för mig. Jag brukar inte vara barbent förrän mitten av juni. Minst. Jag hatar att frysa. Men idag var det så varmt att det aldrig blev kallt.
Jag, Daniel och Blixten promenerade en lång tur bort till Peterslund med en fikapaus vid havet (går en långa promenader är fikapaus bästa grejen). Slutmålet var hemma hos min mamma. Där satt vi ute på altanen hela eftermiddagen. Solen gassade och vi drack kaffe och åt en dammsugare var. Jag älskar dammsugare. Hundarna lekte som tokiga och sprang runt, runt. Jag blev alldeles solfärgad i ansiktet. Det är ganska så fantastiskt härligt. Jag älskar att känna att solen tagit. Det är en sådan somrig grej. När klockan slog halv fem var vi tvungna att springa till bussen (bokstavligt talat springa, vi kutade och ropade och vinkade och fick bussen att stanna) för jag hade ett möte nere på stan som jag var tvungen att hinna till. Mötet handlade om Kulturcaféet jag är med och anordnar. Alla som ska vara med och bidraga den dagen skulle träffas och reda ut hur dagen kommer se ut. Det var ett himla givande möte och jag ser verkligen fram emot den 2:a juni. Det kommer bli ett superbra café. Nu är det bara att hoppas att det kommer folk också. Efter mötet gick jag hem och vindarna var fortfarande lika ljumma. Nu har jag ätit och tagit en disconap så att jag ska orka med nattjobb ikväll. En Elle har jag köpt också att underhålla mig med inatt. Det är liksom lättare att hålla mig vaken om jag läser om vackra klänningar och intressanta personer på rasterna. Och äter en banan, såklart.

Inga kommentarer: