måndag 7 maj 2012

Hej, måndag!


Såhär satt jag igår kväll klockan 20. På en solig balkong med fötterna vilande på räcket. Flädersaft drack jag till. Med is. Himla fint med det här vårvädret. Jag hoppas att det stannar för alltid. Dock hoppas jag inte att pollenhalterna stannar så höga. Jag orkar inte med det här längre. Så himla jobbigt att vara pollenallergisk. Egentligen vill jag bara stanna hemma från jobbet och ligga under täcket och försöka andas genom 10 kilo snor. Men gå till jobbet måste jag ju. Och plugga måste jag ju. Så det är bara att härda. Det är tur att det är soligt ute, då kan jag alltid dölja de röda, kliande ögonen med solbrillor.

Den här veckan (i kväll till och med!) kommer vår kompis Sverker upp till oss från Malmö och hälsar på i ett par dagar. Så skoj! Jag hoppas att vädret håller i sig. Förra gången han var här, över nyår, så regnade det exakt hela tiden. Vi lämnade inte lägenheten alls, förutom för att åka och handla en gång samt åka och hämta pizza. Så vill jag inte ha det den här gången. Jag vill göra en massa roliga grejer. Tyvärr kommer jag att jobba varje dag han är här, men det är ju som det är. Det kommer nog bli himla kul ändå.

Inga kommentarer: