onsdag 16 maj 2012

En rosa majkväll


Jag har haft en superhärlig kväll med mina kvinnliga kolleger. Dock var jag tvungen att gå hem vid 21, det vill säga tidigast av alla, för jag ska ju nämligen jobba imorgon också. Inte ledigt här inte. Det finns inga röda dagar om en jobbar skift. Eller jo, det finns det såklart, men jag arbetar dem med. Men det gör inte så mycket. För jag fick ju promenera hem i majkvällen när himmelen är rosa och temperaturen är ljummen. Äntligen är det varmt nog att bära endast jeansjacka hela dygnet. Så himla härligt.
Efter det här kvällen med vinprovning har jag lärt mig att vitt vin kan vara okej det med (det var nämligen vitt jag och kvinnorna på jobbet provade). Det är inte på långa vägar lika gått som rött, men det är drickbart. Speciellt med ost till (allt är gott med ost till!). Fast jag dricker helst vitt om det kommer i bubbelform. Prosecco är något av det godaste jag vet.

Inga kommentarer: