tisdag 29 maj 2012

Aubergine (inte aborigin)


 Härom dagen åt jag det här (från Linas Matkasse). Personligen tycker jag att aubergine är lite gott, men mest ganska värdelöst. Smaklöst och lite vattnigt. Men kesoröran. Med lök och oliver och gurka och basilika. Herre min påve så god den var! Den kommer jag att laga massor av gånger till.


(En gång på Scenproduktion gjorde vi en utställning som gick ut på att falsifiera historien. Min grupp baserade vår utställning på auberginer och att de var de som var urinvånarna i Australien. Små, söta, lila grönsaker. Istället för människor. Vi tog bisarrt roliga foton på auberginer ute på stan i Malmö. Det var en rolig uppgift.)

3 kommentarer:

Louise sa...

Åh men hallå, receptet på kesoröran tack!

♥Edie sa...

Haha, ja det var precis vad jag tänkte be om också, låter supergott!^^

Ida sa...

Jessus vad gott det såg ut!