söndag 27 maj 2012

Eufori

Jag tittar aldrig på svenska Melodifestivalen, men Eurovision brukar jag alltid försöka kasta ett getöga på. Det gjorde jag igår med. Halv elva, någon gång, efter att Danne kommit hem från jobbet slog vi på Tv. Jag ville ju se Loreen, som jag aldrig sett sjunga låten, och jag hade heller aldrig hårt låten i sin helhet. Och det vill en ju. Jag vill ju veta vad jag hejar på. I vart fall så slog jag på Tvn när Malta sjöng och dog lite över att det var så himla många länder med och tävlar. Sedan höll jag på och få dåndimpen när jag upptäckte att hela 42 (!) länder skulle ge poäng. Det här kommer ju ta hela kvällen tänkte jag. Och det gjorde det.
Jag är en sådan himla medgångssupporter. Går det bra för Sverige tycker jag vad som helst är kul. Då kan jag titta på curling eller längdhopp eller, som nu, Eurovision Song Contest. Allt som Sverige är bra på gillar jag att se. Jag gillar att se Sverige vinna helt enkelt. Och det fick jag se igår. Sverige utklassade kan en nästan säga. Men nu är ju frågan bara; vad för straff ska Italien få?

Inga kommentarer: