lördag 12 maj 2012

Brave New World (Part 2)

 *Ska försöka skriva detta utan att spoila nåt* *Men läs inte om du inte sett senaste avsnitten/säsongen*

Det som händer i Fringe just nu, eller egentligen hela den här säsongen, är så himla, himla konstigt. Det är svårt att hänga med (och jag har svårt att hänga med i serier i vanliga fall) och det känns som om de bara kör på, helt utan mening och mål. Det hela är ytterst förvirrande. Det handlar ju inte ens egentligen om samma karaktärer som i tidigare säsonger. Det är en helt annan tidslinje och ibland även ett annat universum. Så det finns liksom tre Oliva. Original-Olivia, andra universum-Olivia och andra tidslinjen-Olivia. Och nu har ju andra tidslinjen-Olivia fått Original-Olivias minnen och till viss del "blivit" henne. Och Peter (alla egentligen) inte bara accepterar det, utan gillar det! Förvirrande. Alltså, jag gillar ju Fringe, men när en serie tappar fokus och bara kör på i en oändlighet utan att komma någonstans alls, så känns det lite meningslöst. Astrid är ju den allra bästa karaktären och hon får ju aldrig vara med. Jag älskade scenen då Astrid mötte andra universum-Astrid. Så himla fint. Och sedan när hon äntligen fick vara med om lite action och pistoldragande i förra avsnittet (jag menar hon är ju ändå en FBI-agent, det är sorgligt hur lite action hon får vara med om) så blir hon straffad med det samma. Så klart.
Nej, jag hoppas verkligen att Fringe kommer att shapea upp sig.

Inga kommentarer: