tisdag 1 oktober 2013

Jag kommer att läsa idag, frågan är bara vad

Imorgon har jag prov i mikrobiologi, endokrina organ, läkemedel och lite sånt. Så det är sådant jag ägnar mig åt idag. Men såklart så köpte jag en bok när jag var på Ica nu i förmiddags och då vill jag ju läsa den nu, nu, nu. Jag har aldrig läst Nina Björks Under det rosa täcket tidigare, men när jag såg att den bara stod där i hyllan på affären då var jag ju bara tvungen att köpa den. De hade flera fina, gamla böcker i ny tappning så som The Bell Jar och Det mest förbjudna. De har jag redan läst (och gillat) så det blev bara en bok som fick följa med hem.


Nu måste jag bara hålla mig från att börja läsa tills jag pluggat lite mer, men tyvärr är jag ganska sämst på att koncentrera mig på att plugga. Men jag väger upp det med att vara ganska bra på att skriva prov, jag toppar verkligen när det behövs så att säga. Vilket egentligen är dumt att jag vet om mig själv, för det gör att jag pluggar ännu mindre. Men mikrobiologi är liksom inget en kan gissa sig till. Eller jo, det kan en väl, men rätt är rätt och fel är fel. Det finns inte mycket svängrum. 


Men jag är peppad och positiv inför provet imorgon:

Inga kommentarer: