fredag 18 oktober 2013

Dag 08 - Den här månaden

Den här månaden är kanske min bästa månad på hela året, oktober! Det är månaden som jag själv fyller år i och i princip hela min och Daniels familj. Vilket betyder många kalas. Och det gillar jag.



Jag gillar också att det är så fasligt tjusigt utomhus hela den här månaden. Trädens löv blir gula, orangea, röda och luften blir kylig och krispig. Ganska så underbart. Jag får börja använda alla kläder jag gillar: stickade tröjor, halsdukar, vantar, höstjackor och kängor.


Jag gillar att det blir mörkare också. Jag gillar att tända ljus inomhus. Titta på skräckfilmer. Jag gillar att äta mustiga grytor och dricka rödvin. Jag gillar att få kall näsa och rosiga kinder när jag går ut. Den här månaden är min bästa tid, helt klart.

Inga kommentarer: