torsdag 3 oktober 2013

Dag 02 - Den här veckan

Den här veckan är den första oktoberveckan och därmed den första riktiga höstveckan. Jippi! Det gör mig glad. Jag älskar både oktober och hösten. Veckan började med en trött måndag efter att jag tillbringat helgen på konferens på landet utanför Norrtälje. På måndagen hade jag skola, som alla måndagar och när jag kom hem hade jag tvättid hela eftermiddagen. Inte så roligt, men väldigt nödvändigt. Jag och Daniel är ungefär sämst på att boka tvättid, så det går alltid alldeles för långt mellan gångerna. På tisdagen gjorde jag inget särskilt, förutom att plugga till det sista provet i min medicinkurs och gå på långpromenad med Blixten. Om jag inte missminner mig så träffade jag min lillebror och vi åt glass och mintkakor och drack kaffe och tittade på lediga hus och lägenheter på Hemnet. Igår skrev jag prov på morgonen vilket ledde till att jag blev alldeles dagvill för jag brukar aldrig vara i skolan på onsdagar. Jag tror det gick väldigt bra. Det var nog det enda provet i medicinkursen där jag verkligen kunnat alla frågor och inte behövs chansa eller ordbajsa fram nåt svar. Det är ju gött. Efter skolan stoppade jag min baddräkt i väskan och cyklade iväg till badhuset, men när jag väl kom fram var en busslast med 10-åringar på väg in och jag orkade bara inte med det, så jag cyklade hem till min pappa istället och drack kaffe. Väl där ringde farmor och vill ha skjuts till kyrkogården för att träffa farfar. Det kunde vi ju ordna, så då blev det en tur dit. Efter att vi pratat lite med di döda, så for jag och pappa till City Gross för att få inspiration till pappas födelsedagsmiddag på lördag. Det blev oxkind! Som ingen av oss lagat tidigare, men vi blev peppade på att prova nåt nytt. Idag var jag i skolan på förmiddagen, vi började en ny kurs, Hälsopedagogik. Det verkar rolig, men väldigt lätt. Ganska lik etikkursen, med mycket prat och diskussioner kring vad hälsa egentligen är och så vidare. Det passar mig bra det. Efter skolan åt jag tacopaj och tog en power nap, för sedan var det dags att åka till jobbet och jobba kväll. Imorgon är det fredag, vilket är en underbar dag. Jag ska jobba morgonpass och sedan träffa min lillebror igen och fika. Jag gillar att fika. På kvällen ska Adam komma hem till oss och vi ska dricka en öl. Eller två. På lördag fyller min pappa år, så då blir det kalas. Jag funderar på att bära nåt med paljetter, det är riktiga kalaskläder det. Och samma kväll har Daniels lillebror 18-årskalas. Förhoppningsvis hinner jag dit en sväng också. Söndagen är obokad än så länge och det känns himla skönt.

Inga kommentarer: