torsdag 10 oktober 2013

Dag 05 - En stad jag vill besöka

Edinburgh!!

Det är staden jag vill besöka. Jag har varit där förr, men oj, som jag vill tillbaks. Varje gång jag varit där har jag trivts och haft det himla bra.

Jag har varit där två gånger. 2009 var jag där med min pappa. Ingen av oss hade varit där tidigare så vi bokade en resa på semestern. Vi tog ett hotell mitt i stan och hade det hur bra som helst. Vi gick runt i staden och var förvirrade och vi drack öl och tittade på sjöodjur.




Jag tror att jag såg Nessie, men jag kan ju inte vara säker förstås.
 
 


 
Jag hade sjukt långt hår i alla fall och ingen lugg så långt ögat kan nå.


 Och så här fint hade jag det 2010:


Då var jag där med Daniel. Vi åkte över för att hänga med David som bodde där under ett år. 




Vi åt hamburgare, shoppade smink (okej, mest jag), gick på bio, gick på zoo och firade Davids födelsedag.


Det var i augusti, men det var sjukt kallt och jag hade bara med mig klänningar och sandaler. Det hela var mycket jobbigt. Jag hatar att frysa. Det gällde att röra på sig hela tiden, samt ta många mat/öl/kaffe-pauser.



Jag skulle mycket gärna besöka Edinburgh igen. Eller någon annan stad i Skottland. Jag skulle gärna stanna längre, eller åka runt och se flera ställen/städer.

Inga kommentarer: