lördag 1 juni 2013

Vårtider

Vårtiden är en fin tid. Jag har fortfarande kvar känslan från när jag var liten och gick i skolan. Då var maj och juni sån härlig tid. Det var snart sommarlov, det var varmt och det blommade överallt. Betygen var satta och livet blev liksom lättare. Skolan var roligare, för det var inte så allvarligt. En kunde cykla till skolan utan jacka med varma vindar i håret. Vårtiden är en himla fin tid.

Skolan är fortfarande härlig i maj/juni. Jag har två stora prov kvar och sedan är den här terminen slut. Prov blir liksom lättare att skriva när jag gör det i klänning och med bara ben.


Träden blommar och det är så fantastiskt vackert överallt.


Som sagt.


Jag har på mig tunna blusar och svettas ändå. Det är bra tecken på att sommaren närmar sig.


Jag har blå tår just nu som passar bra i sandaler.



Jag äter glass, för det ska en göra den här tiden på året. Jag provade att göra mjukglass hemma och det blev superbra. Och gott!



Alltså, doften av syrener och liljekonvaljer. Så underbart.



Här gick jag och Blixten igår och plockade en bukett liljekonvaljer.


Corona utomhus i solen. Det är väl ändå sommar det?


Inga kommentarer: