onsdag 26 juni 2013

En söndagsutflykt

I söndags hade jag, Daniel och Sverker lust att ta oss ut i naturen och hitta på någonting. Dagen innan hade vi varit inne mest hela tiden och haft filmmaraton. Så vi ringde Björn och bestämde oss för att cykla ut längst ut vid våtmarken och grilla och bada.


Hundarna var mycket peppade på att vara vid havet. Det var människorna med.


När vi cyklade ut så regnade det nästan, men vädret blev bara bättre och bättre. Ibland har en tur minsann. 


Vi hade mycket grejer med oss, för vi var förberedda för regn och allt. Sverker hade lånat min prickiga regnkappa, synd att han aldrig fick chans att använda den. 


Vi hade ju badkläder med oss också och nog hoppade vi i allt. Men kallt var det. Fy tusan, jag trodde nästan jag skulle frysa ihjäl på stört. Men se, jag överlevde. 


Det ser verkligen inte varmt ut och det var det inte heller. Men det var roligt!


"Badandet" bestod mest i att stå still i vattnet i fem minuter och sedan kravla upp på land.


Efter vattenlekarna blev det grillning! Vi hade med oss engångsgrill och en massa korv. En korv med bröd smakar så himla gott i skogen vid havet.


Vi var ute ganska tidigt på dagen och fick tag på bästa platsen. Det gick flera människor förbi och stirrade lite argt på oss för att de ville sitta där vi satt. Det kändes bra.




När jag kom hem var jag alldeles solfärgad och trött. Och glad! En bra söndag, helt klart. 

Inga kommentarer: