söndag 16 juni 2013

Ett lövat kök

Jag tröttnade lite på mina kakelplattor, så senaste gången jag var inne på Lagerhaus köpte jag med mig lite kakeldekor hem. Jag tycker kakeldekor är en superbra grej. Det gör det så himla lätt att göra ett kök (eller badrum, eller nåt) lite roligare.

Det satt gammal kakeldekor på tre av plattorna innan. De hade jag köpt till förra lägenheten och de passade himla bra där, men inte lika bra här. När jag tog bort dem var kaklet bara vitt och tråkigt igen.


Och så här tjusigt blev det när jag var klar.


Jag är himla nöjd. Bara helt vita kakelplattor ser så himla sterilt ut tycker jag. Det känns som en gammal operationssal. Lite mönster gör allt trevligare.



Tyvärr hjälper lite kakeldekor inte kökets storlek, det är ett lite svårare problem att råda bot på.

1 kommentar:

helly sa...

Det blev riktigt tjusigt ju!