onsdag 12 juni 2013

Bäversafarisafari i Våtmarken

Idag ringde jag min pappa för jag ville att han skulle skjutsa ned min cykel till cykelreparatören. Men vi får alltid så mycket idéer för oss när vi träffas så det hela slutade med en tur ut till Våtmarken och bäversafari. Med mellanlandning i Gamla Oxelösund för att fika chokladtårta och på stan för att kolla in en loppis. En enkel tur till cykelaffären tog exakt hela eftermiddagen.


Det är himla fint ute i Våtmarken. Vi åkte bil allra längst ut och sedan gick vi sista biten. Det var megavarmt i solen.


Många av träden var fällda och det fanns tydliga bäverspår.


Svanar såg vi flera av.





Men vi såg inte skymten av någon bäver. Jag misstänker att de inte gillar att vara ute mitt på dagen. Egentligen var det hela en bäversafarisafari. Så att jag vet var jag ska åka nästa gång, på kvällen, vid skymningen. Jag tror det är större chans att de är ute då.


Så vi gick ut mot havet istället.



Pappa satte sig och vilade på en bänk, sedan tvingade jag honom att fota mig framför vattnet. Jag gillar att hans skugga syns i bilden.



I bilen på väg hem såg vi ett roligt djur i alla fall. Inte för att svanar inte är roliga, men ändå.


Ett tjusigt rådjur! (Eller nåt sånt.) 


Vilken utflykt! 

Inga kommentarer: