fredag 28 juni 2013

Ju mer guld, desto bättre

Allt är inte guld som glimmar, eller hur var det? Jag tycker att ju mer guld, desto bättre. Igår hittade jag en guldspray för inomhusbruk här hemma och var såklart tvungen att måla något i guldfärg pga allt är fint i guld.

Jag hittade en gammal Ikea-vas som länge stått i ett skåp. Den blir perfekt att göra gyllene, tänkte jag. Innan var den bara vit och hade ett tjusigt mönster i porslinet.


Jag letade fram ett par plasthandskar och en tidning att ha under, för att skydda balkonggolvet (jag var på balkongen, för en bör helt klart vara utomhus och göra detta). Blixten var intresserad av mitt pyssel, men han fick inte vara med och spraya. Då hade han nog blivit en guldhund av bara farten. (Fast å andra sidan kanske det vore ganska ballt?)


Jag sprayade två lager och resultatet blev faktiskt supermegabra, om jag får säga det själv:


Nu har vasen en plats i hyllan istället för att stå och samla damm i ett skåp. Den passar superbra bland blomtemat i bokhyllan. 


Jag är så himla nöjd med min lilla guldvas. Nu vill jag måla nåt mer i guld. Jag har fått guldfeber.

Inga kommentarer: