söndag 2 juni 2013

Drömnatt

I natt hade jag värsta drömnatten. Jag har det ibland. Med otroligt verkliga och livliga drömmar. De är stora och liksom fylliga och jag vaknar mer utmattad än utvilad. Det var i vart fall inga mardrömmar den här natten. Bara en massa konstiga drömmar. De är alltid så himla konstiga. De allra mest bisarra saker sker i dem. Faktum är att jag inte minns en enda av drömmarna i natt. Men så är det väl ibland. Jag minns att jag drömt men inte vad.

I vanliga fall så sover jag bra och sover hela natten utan avbrott men när jag har de här drömnätterna vaknar jag efter varje dröm, vilket kan vara flera gånger per natt, och får en väldigt hackig nattsömn. För mig som är van att sova så bra kan det bli riktigt jobbigt. 

Tänk om en kunde spela in och spara alla drömmar för att titta på vid ett senare tillfälle. Hu, så läskigt. Även drömmar som inte uppfattas som rent läskiga under själva drömmen är nog jädrigt läskiga att titta på i efterhand.

Inga kommentarer: