torsdag 4 december 2014

Lucka 4: En bild du tog när du kände dig sorgsen/deppig/ledsen


Jag minns så väl känslan när jag tog den här bilden. Det var en dag i juni och jag var så himla nere. Det hade inte hänt nåt särskilt, men jag var så deppig av någon anledning. Inget kändes roligt. Det var mitt på dagen och jag skulle jobba kväll. Skulle börja om några timmar och var så himla opepp. Det var varmt och svettigt och jag var trött. Trött på precis allt. Jag lade mig i gräset för att slippa tänka, slippa stå. Sedan drog Daniel med mig ut på lunchpromenad med Blixten och vi gick förbi en vik och jag drog av mig kläderna och hoppade i havet i trosor och bh. Blixten hoppade i efter mig och jag doppade huvudet och simmade och kände att alla jobbiga tankar bara försvann och havet gjorde saker bättre. Det var mitt första bad i år och jag blev lite smålycklig av vattnet. Jag älskar att bada. Efter det for jag iväg till jobbet och tänkte att saker och ting kanske inte är så sämst ändå. När sommaren och hundar och havet finns.


(Det här var den fjärde luckan i Emily Dahls julkalender. De tidigare luckorna hittas här.)

Inga kommentarer: