onsdag 17 december 2014

Lucka 17: En bild från i höstas som ger dig höstfeeling


Regnvåt gata, gula och orangea löv, långbyxor, kängor och vinrött. Den här bilden från i början av oktober känns så himla höstig, tycker jag. Jag vet att sommaren verkligen är slut på riktigt när löven faller och jag kan bära kängor. Och det känns alltid så bra. Jag är en sån person som är så sjukt trött på sommaren när den börjar närma sig slut och jag bara längtar efter kyliga morgnar och krispiga dagar. Och just oktober är kanske min bästa månad. Och den månaden är verkligen höst för mig. Det är månaden när sommarvärmen tar slut på riktigt, det blir nya höstiga tider och det är också månaden som innehåller min födelsedag.

Jag älskar hösten. Jag älskar kyla och halsdukar och varma kläder och mörker och tända ljus och Halloween och skräckfilm och rödvin och att tända en brasa i braskaminen.

(Det här var den sjuttonde luckan i Emily Dahls julkalender. Tidigare öppnade luckor hittas här.)

Inga kommentarer: