lördag 22 december 2012

Nollor och nördar


I Judd Apatows komedinummer av Vanity Fair hittas flera reportage om bästa serien Freaks and Geeks! Serien var Apatows skötebarn och fortfarande idag, över tio år senare, samarbetar han ofta med människorna därifrån. Här finns en fantastisk oral history om serien.

Jag älskar Freaks and Geeks, eller Nollor och nördar som den hette på svenska. Jag såg den när den gick på TV för första gången och jag fullkomligt älskade den. Om jag inte missminner mig gick den på fredags- eller lördagskvällar, vilket passade mig alldeles utmärkt för då var jag alltid hemma. Det finns bara en säsong (och inte ens en hel säsong, bara 18 avsnitt) och det är ju på ett sätt himla tråkigt för jag vill ju veta vad som skulle kunna hända sen. Men det är även det som gör den så magnifik. Den är liksom perfekt. Den som inte har sett borde genast bums leta upp alla avsnitt och sträcktitta.

Inga kommentarer: