måndag 10 december 2012

Lucka 10 - En bild på ditt favoritdjur

 Den här luckan var ju lite klurig. Tycker jag. För mitt favoritdjur, om vi snackar individ, är ju såklart Blixten. Min finaste lilla Blixt och mitt alldeles egna lilla djur.

Men pratar vi mer art av djur så har jag ju skrivit en liten serie om mina favoritdjur: brugd, kapybara och tapir. De är häftiga allihopa tycker jag. Men om jag ska välja ett helt nytt djur, så blir det en gammal favorit, nämligen en tukan! Jag tycker tukaner är himla snygga fåglar och det tycker jag räcker som motivering. Snyggt djur. Mest är det ju näbben som gör't. Och hur de liksom hoppar fram när de bara ska korta bitar. Jag älskar när fåglar gör så.


 Just den här tukanen på bilden fotade jag när jag var i Venezuela för ett par år sedan.



Hela Emilys adventskalender hittar du här.

Inga kommentarer: