söndag 30 december 2012

Äre nån gång en ska glittra så äre på nyår

Imorgon är det nyårsafton! Jippi! Jag älskar nyår. Jag älskar att kalasa och träffa vänner, jag älskar att äta god mat och se fyrverkerier, jag älskar nystarten med det nya året och jag älskar tjusiga klänningar.
Förra året hade jag på mig en hellång blekrosa, gudinneliknande klänning med plisserad kjol och en känsla av 70-tal över sig. Den var himla fin, men i år kommer jag att satsa mer på glitter och paljetter. More is more på nyårsafton. Glittrigt smink, glittriga naglar och glittriga kläder. Jag går all in. Hade jag en klänning helt i guld eller regnbågspaljetter så skulle de helt klart åka på. Nu har jag tyvärr inte det (note to self: måste införskaffa till nästa år), så det blir något annat glittrigt.


Hade jag fått välja helt fritt hade det blivit någon av de här klänningarna. Nu får jag ju tyvärr inte det så det får bli nåt ur min egen garderob. Men en tjej får la drömma.
Paljettklänningar i all ära, men den lilla svarta är inte helt fel heller. Den med mer tyg på en axel ser himla tjusig ut. 


 Klänningen med en magisk himmel tryckt på är ju helt fantastisk. Dock har jag lite svårt med baraxlat, men den kjolen skulle göra det helt värt det. En hellång, tajt klänning med långa ärmar och cerisa paljetter känns så himla jag. Annars är ju den med beige bakgrund och svart över så himla fin. Jag älskar kombinationen beige och svart. Det har jag alltid gjort. Det känns så stiligt på nåt sätt.

(Klänningarna i första kollaget kommer från Nelly och i det andra från ModCloth.)

Inga kommentarer: