söndag 9 december 2012

A dream within a dream

I natt hände det något riktigt konstigt. (Det kunde vara början på en fantastisk sexhistoria, men det är det inte). Eller om det var tidigt på morgonen. I vart fall var det ett riktigt Inception-moment (eller Poe om en så vill). Jag upplevde en dröm i en dröm. EN DRÖM I EN DRÖM! Det har jag aldrig gjort förut. Jag minns inte om jag ens sovit i en dröm. Fast jo, det har jag nog. Men jag har aldrig nånsin drömt i en dröm. Det är nästan lite obehagligt nu när jag tänker tillbaka på det. Och så blir jag alltid förvånad över allt min hjärna kan hitta på när jag sover. Varför kan jag inte vara så överkreativ när jag är vaken? Varför måste den spara allt det till sovandet.

Egentligen borde jag vara en mycket framgångsrik arkitekt eller liknande, för i mina drömmar bor jag alltid i de mest fantastiska och fantasifulla husen. Men en massa hemliga gångar och dörrar i miniatyr. Alldeles underbara hus. Tänk om jag kunde minnas dem bättre och sedan rita upp dem och bygga dem. Det hade blivit en given succé, det känner jag på mig.

Men i vart fall. En dröm i en dröm. Jag drömde att jag låg och sov i en säng i ett av dessa fantastiska hus. Drömjaget drömde en lite sexig/läskig dröm att någon karl tog på henne. Drömjaget vaknade upp i ett ryck, men irl-jaget sov vidare. Så knäppt. Men lite hoppas jag att det händer igen.

Inga kommentarer: