måndag 18 juli 2011

Vad sa du, sa du?

Jag har alltid trott att Håkan Hellströms låt River en vacker dröm, har hetat River (alltså som flod på engelska eller Klimax's son i Tre Kronor) en vacker dröm. Men nu har jag hört att det ska vara River (som att ta sönder någonting, typ riva sönder ett papper) en vacker dröm?!
Hur ska det egentligen vara? Och, jobbiga tanke, har jag fattat fel hela tiden? Jag och min kille pratade om det här igår och han har också trott att det ska vara River (som Klimax's son). Har båda fel? Har vi påverkat varandra i denna illusion? Om jag har fel tror jag att jag gillar låten lite, lite mindre. Titeln är ju himla viktig faktiskt.

3 kommentarer:

Lovis sa...

Jag har alltid tänkt river/rispa/ha sönder

amanda sa...

men det är väl att man river en vacker dröm. man skrotar helt enkelt en vacker dröm. :)

http://hannaskrypin.se sa...

Jag tänker direkt river som i riva sönder.