måndag 4 juli 2011

Bite me!

Idag tog jag en bild på mina små ben jag som tänkte lägga upp som bevis på att jag är galet myggbiten. Men jag har faktiskt ingen lust alls med det, för benen såg så himla sorgliga ut. Alldeles bleka och knotiga med massa röda och lila myggbettsblaffor på. Inte så sexigt om jag säger så. Men myggor, alltså. Så värdelösa de är. Sommarens aber. Men jag är i alla fall glad att det är myggor som biter mig, och inte något annat, som till exempel fästingar. För sådana små kryp har aldrig fastnat på min kropp (peppar, peppar!!). Det kanske är så att man är antigen en fästingperson eller en myggperson. Sådan tur då att det inte finns malaria i Sverige.

3 kommentarer:

Konstiga Lilian sa...

Myggor är verkligen otäcka saker. 1000 x värre än spökena man hade under sängen när man var liten till exempel. Så till alla svalor som läser detta -ät upp varenda en är ni snälla! Tack på förhand!

STYLE CRUSH sa...

sv tack snälla du! :D blir så glad !

Sara sa...

Jag tänker att man borde bli imun snart, men det verkar snarare som myggorna bara tycker bättre om mig. Bu! Jag kände att ett bu var på plats för dessa minivampyrer.