onsdag 13 juli 2011

"Always"




(Bilderna kommer ifrån Imdb)

Idag gjorde jag någonting som jag längtat efter mycket länge, jag såg nämligen den sista Harry Potter-filmen. Jag har varit otroligt peppad inför den här filmen, jag har ju liksom vetat så länge att den skulle komma. Och efter att jag såg den första delen av Deathly Hallows förra året har jag ju gått och väntat och längtat efter den sista. Den allra sista filmen om Harry Potter. Så knäppt egentligen. Nu är det liksom slut. För alltid. Jag tyckte filmen var bra, även om den inte var lika bra som förra (och såklart inte lika bra som böckerna, men det kan man knappast jämföra tycker jag).
Filmen var mycket sorglig. Jag såg den tillsammans med min kille och min kompis Johan och båda två bölade som små barn. Jag försökte hålla mig, främst på grund av att jag bar mascara som inte skulle hållit för tårar. Men svårt var det. Speciellt under Snape loves Lily-scenerna. Det trycker till i hjärttrakten bara jag tänker på det. Snape är helt klart min favoritkaraktär. Både i filmerna och böckerna. Vilken karl han är.

(Och nu tänker jag; en Harry Potter-inspirerad tatuering, gud vad snyggt det skulle va!)

4 kommentarer:

LisaMarie sa...

Jag gillar också Snape som karaktär! Eller ja, gillar och gillar, han är ju inte särskilt trevlig. Men han är modig, och man känner liksom med honom när man får reda på hans historia.

angelica sa...

sv: ja eller hur! stört...


kärlek till HP<3 en utav mina vänner har en harry potter tatuering, grymt ball!

Linnea sa...

snape är min favorit också, always, så fint alltihop!

Carro sa...

åå, ska se den på tisdag, ska bli grymt!

Kan tänka mig att den är bra!! ska börja se den snart!!