tisdag 26 juli 2011

I wake up in my make-up


Jag älskar smink. Jag läser sminkbloggar och kollar på sminkvideos på YouTube. Det är helt klart något av det bästa som finns. Jag kan vakna en dag och titta mig i spegeln och tycka att jag ser himla trist ut. Ha en riktig ful-dag, helt enkelt. Och sedan tar jag fram min sminkväska. Fylld med smink som det har tagit år att hitta. Att hitta rätt. Vilket puder passar mig bäst? Vilken mascara? Vilket rouge? Efter års letande känns det faktiskt som om jag har en ganska bra samling. Och sedan börjar jag sminka mig. Fixa till mig. Och efter tio minuter ser jag ganska bra ut. Himla bra. Snygg. Och helt ärligt, det är klart att man får bättre självförtroende när man tycker att man ser snygg ut. Det är därför jag älskar smink. Det är en anledning. Det är klart att the dream vore att jag rullade ur sängen och tyckte att jag såg smashing ut direkt. Men där är jag inte än. Och så länge duger smink bra. Den andra anledningen till att jag älskar smink är hur jag kan förändra mitt utseende med hjälp av det. Hur jag kan se helt annorlunda ut, om jag vill. Det är både roligt och spännande. Jag kan bli en annan människa. En människa med mustiga, mörka ögonbryn till exempel. Den människan önskar jag ofta att jag var, för det är så himla snyggt med markerade ögonbryn.

4 kommentarer:

Ina sa...

har du några tips på särskilt bra sminkvideos? :)

Melica sa...

Ganska klockrent skrivet!

jenny sa...

Ja, visst tar det tid innan man hittar sina favoriter! Och sen tar de ut de ur sortimentet... grrr, sånt gillar jag inte!

Emelie sa...

Word, precis så är det! Men jag hoppas att jag inte hittat de perfekta setet än, för jag älskar att testa nya grejer.

Och ögonbrynen, de skulle jag också vilja ha permanent.