måndag 4 april 2011

vårigt så det räcker till och blir över




ända sedan jag fyndade min blomvas på emmaus för flera månader sedan har jag sagt att jag ska fylla den med tulpaner när det blir vår. hittills har vasen stått himla tom. men idag tog jag tag i saken! jag köpte de finaste tulpanerna konsum kunde erbjuda (man fick välja mellan dessa och vita, och jag är inte särskilt förtjust i vita blommor) och nu står de och pryder mitt köksbord. det är svårt att inte känna vårglädje när jag sitter vid datorn med urfina tulpaner precis bredvid mig. jag måste helt klart ta tag i mitt blomintresse, det är ju så fint med blommor som inte är plast.

7 kommentarer:

saralill sa...

Äkta vårglädje på stjälk!

Angeliqa sa...

Tulpaner sprider verkligen otroligt med vårglädje.

Emma says style, love & rock and roll sa...

åh tulpaner. love it.

Sofia sa...

Sv:
Tack så mycket! :)
Det är så trevligt med vårkänsla och tulpaner! ;)


Kram!

Matilda sa...

Tulpaner är en av mina bästa blommor, efter solrosor då såklart!

Emeli / lovely chaos sa...

Jag älskar vita blommor :) Sorgligt och rent på nåt vis. Det är så himla fint att människan tycker så olika, att vi liksom kan komplettera varandra :)

Jorunn sa...

Härligt med tulpaner! De ger verkligen vårkänslor :)