måndag 11 april 2011

it's called a complisult. part compliment, part insult. he invented them. i coined the term. see what i just did there? that was an explainabrag

jag har hittat en ny favorit-tv-serie! community är något av det roligaste jag sett på mycket länge. och så. himla. konstig. alla karaktärer är helknäppa och jag fullkomligt älskar dem för det. finns det något bättre än att hitta en ny görbra tv-serie? tyvärr så har jag nu (de senaste dagarna) sett alla avsnitt som jag kan se, vilket gör mig ledsen såklart. jag borde kanske se om alltihop igen? det skulle vara värt det...
hela serien utspelar sig alltså på ett community college, och karaktärerna är studenter och ett par lärare. karaktärerna är det bästa med hela serien, de är helgalna. alla på colleget är totalt besatta av ras och religion, men ingen är liksom medveten om det. när de skulle göra en maskot för skollaget, the human beings, så ville de ha en maskot som kan representera alla olika etniciteter på skolan. det resulterade i den vidrigaste spökmänniskan jag någonsin sett.
om jag skulle beskriva mig själv, skulle jag säga att jag är en perfekt blandning av annie, britta och abed.

annie: when you found out i was jewish, you invited me to a 'pool party' that turned out to be a baptism.
shirley: well excuse me for trying to sneak you into heaven.

abed: do you like britta?
jeff: sure, who doesn't?
abed: over half the people that meet her.

troy: girls are supposed to dance. that's why god gave them parts that jiggle.

annie: shirley, you are a guilt machine.
pierce: and annie knows a thing or two about guilt, am i right jew?
annie: say the whole word.
pierce: jewey?
troy: you would never catch a jehovah's witness saying "jewey."
pierce: it comes with the birthday cake you never got.

pierce: at some point a man stops looking for a place to hang his underwear and starts looking for a place to hang his hat.
jeff: i'm sorry i was waiting for that to become inappropriate or racist.

jeff: i think not being racist is the new racism.

2 kommentarer:

ELISE sa...

Kul att du gillar det! Jag började se Community men tröttnade faktiskt efter någon säsong :/ Vet inte hur många som finns ute nu...

Andra serier du borde kika på:
Modern Family (BÄST! Såå himla bäst!)
Big Love
United States of Tara.

BEELZEBUB sa...

sv; ja, inte sant?