onsdag 13 april 2011

mellanstadiedisco

när jag gick i mellanstadiet, så hade vi ofta discon. ibland var det sådana som min klass anordnade (för att tjäna pengar) och ibland var det sådana som andra klasser ordnade. jag gick på många, minns jag. det var alltid viktigt att vara cool. jag minns en gång, det var antagligen ganska tidigt (kanske fyran), för jag var så himla peppad. min pappa gjorde dreadlocks på mig. jag kände mig så himla snygg. vi höll på så himla länge där framför spegeln. jag trodde jag var hipp och cool liksom. när kom till discot förstod jag att jag hade fel. det var inte cool att fixa sig inför discot. det allra coolaste man skulle göra på discot var att ha på sig samma kläder som man hade i skolan den dagen (det var alltid en fredag).
en annan gång i mellanstadiet så var det fest hemma hos emily. hon var en häftig tjej, så alla som var bjudna visste att det skulle bli en häftig fest. jag klädde på mig en riktigt snygg grå kjol. jag minns fortfarande hur den såg ut. när jag kom till emily förstod jag att jag begått samma misstag igen. jag hade på mig alldeles för "fina" kläder. det allra häftigaste var att ha på sig samma kläder som man hade i skolan.
är inte det det tråkigaste som finns? att man är cool när man hade på sig samma kläder som i skolan? vardagskläder på fest är det tristaste jag vet. hellre festkläder till vardags, säger jag.

2 kommentarer:

Emma says style, love & rock and roll. sa...

så sant!

Det coolaste som fanns när jag gick på lågstadiedisco var polotröja & godishalsband utanpå. Fan, man är ju lastgammal. Haha... I mellanstadiet var det grunge-eran och då ville man ju allra helst ha två tofsar och en flanellskjorta. Vart tofsarna kom ifrån har jag ingen aning...

Malin sa...

Åh, jag håller bara helt med! Inget annat. Mera fin-kläds-tillfällen (och kommer dem inte så får man uppfinna dem eller pigga upp en grå vardag)