torsdag 7 april 2011

man kanske skulle ta och lära sig japanska


ja, jag var ju alltså på bio igår. på spegeln i här i malmö, närmare bestämt. spegeln är en himla trevlig biograf tycker jag. det är så jag vet inte, mysigt, liksom, där inne. nästan lite som tärnan i oxelösund.
norwegian wood var ungefär exakt som jag hade tänkt mig. det kanske inte säger någon annan så himla mycket, men så var den i alla fall. finstämd och tyst, alla repliker viskades nästan. och massor av knäppa och härliga kvinnor. dock var ju känslan att alla personer i filmen var så sköra att de skulle gå sönder om man tog på dem. men så är det ju lite i boken också. jag tycker boken var mycket bättre såklart, det får ju plats så himla mycket mer i en bok. alla små sidospår försvinner ju i filmen. men ändå, en himla fin film. dock var den mycket längre än vad jag trodde, drygt två timmar. och det vill jag påstå är ganska lång för en film som är så lugn och stilla som norwegian wood.

7 kommentarer:

Emma sa...

Kornblå.. det lät intressant. Vilken typ av blå är det?

Emma sa...

Det såg ju väldigt fint ut!

Louise sa...

Du borde komma till sthlm och gå på bio här! Du skulel älska rigoletto!

ELISE sa...

åh, vad härligt att du också var nöjd med den! jag tyckte den speglade boken väldigt väl, men precis som du tyckte jag bättre om boken (så ska det ju alltid vara!)

Isabelle sa...

åh, där är ju faktiskt en filmad bok jag är sugen på att se. Den verkar så vacker.

Johanna sa...

Åh jag älskar boken och längtar tills filmen kommer ner hit så jag också får titta!

Sv; Tack!

Tant Grön sa...

Jag gillade verkligen boken och ser framemot att få se filmen. Jag har läst så mycket bra om den. Synd bara att min biograf inte tagit in den ännu (fast jag tjatat lite :) )