lördag 9 april 2011

lördagsmorgon (eller, okej, förmiddag)

lördagsmornar när jag har tagit sovmorgon och klockan är halv elva men jag är ännu inte ätit frukost, utan sitter och sippar på en kopp kaffe och bara känner lugnet, det är ganska himla trevligt det. jag älskar lördagar, och speciellt om de ser ut som dagens, det vill säga alldeles soligt. himmelen är alldeles knallblå och solen strålar in på min innergård.
snart ska jag äta frukost och sedan ska jag promenera ner till stan. väl där ska jag köpa ett nytt rouge i den perfekta matta isrosa färgen. och vin! sedan ska jag gå hem igen och plugga lite, så jag ligger lite före schemat, så att jag kanske kan vara lite ledig i alla fall, när jag åker till oxelösund över påsk. det skulle vara fint, det. och det är inte alls särskilt trist att plugga tycker jag, det är faktiskt himla roligt. speciellt när jag läser en litteratur delkurs och plugget idag består av att läsa en roman som verkar himla bra. jag är ju ganska fascinerad av indien, så en bok av en indisk författare gillar jag nog alla gånger.
sedan ska trevligt folk komma hit och så ska vi ha grillpremiär! åh, jag som älskar att grilla. och jag ska laga världens godaste potatissallad och det ska bli så himla gott.
helt enkelt, en bra lördag.

1 kommentar:

Ragnarsdottern sa...

va himla trevligt med grillpremiär!