fredag 29 april 2011

en ganska bra tortyr ändå

det är ta mig tusan tortyr att behöva skriva en essay/tenta när jag har absolut noll inspiration (det är inte ofta det händer mig) och våren är så otroligt lockande utanför fönstret. vädret är helt underbart idag; det är dö-varmt och knallblå himmel. jag vill bara vara ute, sitta i en park och lukta på blommorna liksom (eller kanske på en uteservering med ett glas rosé i handen). men icke. jag måste sitta inne och plugga. puh. men imorgon är det valborg i alla fall. då ska jag se till att ha det roligt. hoppas det är lika varmt då. på valborg för två år sedan tror jag det var, så var det så varmt att det gick att vara barbent. hoppas det är lika skönt imorgon. dock var det iskallt på valborg det året då jag tog studenten. vi i klassen hade tryckt upp t-shirts att ha på oss, för att fira att vi snart tog studenten, men det var bara att glömma. eller ha på den över jackan. för det var hur kallt som helt. en riktig is-valborg. men sen drack man sig full och glömde av kylan, så kan man ju också göra.

1 kommentar:

ELISE sa...

åh, men eller hur. jag sitter med tentaplugg... men det går bra att plugga utomhus också ju. skriva uppsats är kanske inte lika lätt att göra ute i solen.
valborgspeppen! jag känner den. törleyn står på kylning, hihi.