fredag 1 april 2011

day 27 - a movie that you wish you had seen in theaters

filmer jag brukar vilja se på bio är såna här storslagna filmer. stora katastroffilmer och filmer med underbara vyer där kameran glider över ett vackert landskap. den typ av filmer brukar alltid bli bättre på bio. sorgliga draman och dåliga komedier brukar göra sig lika bra hemma. skräckfilmer är riktigt läskiga på bio, men kanske lite för läskiga. de ser jag nog hellre hemma, annars blir jag så himla, himla rädd. då blir det jättejobbigt att gå hem från bion i mörkret.
jag kan inte komma på någon speciell film som jag sett hemma, men hellre skulle vilja ha sett på bio. men det finns ju massor av äldre filmer som jag skulle vilja sett på bio. sådana som kom på bio innan jag var född eller gammal nog att gå på bio. ibland undrar jag varför inte äldre filmer visas oftare på bio. det skulle ju vara himla kul att se gamla klassiker på bio. exorcisten till exempel. då skulle jag knappt klara mig levande ifrån biostolen. så läskigt ju. men läskigt på bio är ju himla spännande.

4 kommentarer:

Amanda sa...

Tack! :)

Tove Lantz sa...

sv: Ja, haha, riktigt kul, men skulle inte velat vara där ;)
BB äger!

Johan Persson sa...

Star Wars IV - VI!!!!!

Kajsa sa...

johan: ja!! fatta coolt.