måndag 1 november 2010

min klädutmaning

klädutmaningen. jag har sett den nämnas på flera bloggar. först tänkte jag kul grej liksom, vad modiga de är, men jag skulle aldrig våga. sen gick tiden, och jag ba jag kanske vågar. jag kanske kan. och imorse kom jag på: jo, jag ska! jag måste!
jag har ganska mycket kläder. kanske för mycket kläder egentligen. jag har mina kläder i en garderob och en byrå. och de är proppfulla. går knappt att stänga. så nu utmanar jag mig själv och min garderob. alla mina fina kläder ligger längst in och inte används. nu ska de användas.
jag tänkte hålla på med min utmaning tills nyår. idag är det den första november. så hela november och december. två månader.

mina regler till min utmaning är:
- inte köpa några nya kläder.
- gräva djupare i garderoben. använda alla "gamla" kläder, som inte används annars.
- försöka undvika de nyinköpta kläderna
- försöka använda alla kläder minst en gång

jag är glad och spänd och nervös och peppad. nu kör vi!

Inga kommentarer: