tisdag 9 november 2010

kajsa, hur tänkte du där?




ja, hur tänkte jag egentligen där? det är en fråga jag ofta ställer mig. nu, med klädutmaningen, blir det att jag tänker extra mycket på kläder. jag kom på för någon dag sedan att jag var sugen på att använda min blommiga klänning. den som jag hittade på indiska för ett par år sedan. jag gillade den inte jättemycket men den var ju ändå ganska söt. en bra vardagsklänning liksom. fin, och lantlig på något sätt. i alla fall, så kollade jag genom min garderob, men kunde inte hitta den. och döm om min förvåning när jag minns att jag har ju faktiskt skänkt bort den där klänningen. jag kommer inte ens ihåg när, men det var väl i någon garderobsrensning, jag är nämligen ganska bra på att rensa. precis, ganska bra. inte jättebra. jag sparar många konstiga plagg. och det är nu vi kommer till de rosa shortsen. eller shorts, det är hot pants. bara aningen lite större än trosor. dom tyckte jag att det var värt att spara. någon gång kanske jag vill använda dem igen. och då kan man ju tro att de har varit ett par favoritshorts hos mig. men icke! jag har använt dem en (1!) gång tror jag. och det var hultsfred 2006. jag var smal som en sticka och tydligen ganska slampig i klädstilen.
hur tänkte jag där liksom? varför sparade jag rosa hot pants, men gjorde mig av med en helt normal, fin, blommig klänning? ahh, livets stora frågor. det finns inga klara svar.

3 kommentarer:

Johan Persson sa...

Haha! Glöm den pågående utmaningen. Detta blir den verkliga utmaningen: Hur många gånger nästa sommar kan du ha slamp-shortsen.

Kajsa sa...

haha! bara för du säger sådär ska jag visa dig. nästa sommar - every day!

Johan Persson sa...

Du är som Barney i HIMYM, kan inte motstå en utmaning (en annan likhet är att han inte skulle kasta bort slamp-shortsen heller)