torsdag 18 november 2010

what do you know about the deathly hallows?


åh, igår kväll var jag på bio och tittade på harry potter and the deathly hallows.
så. himla. bra. antagligen bästa harry potter-filmen. och den mest bok-lika. det kändes som jag sett filmen innan, den följde boken hela tiden. och gud vad jag älskade den.
det är ju början på slutet. kan det vara annat än sorgligt? jag hade önskat att det inte var 11-års gräns på filmen, så de hade kunnat gjort den ännu mörkare.
och som sagt, himla sorglig och fin. speciellt scenen där harry och hermione dansar i tältet, när de är ensamma i skogen. dog lite när jag såg den scenen. så fint.
nu vill jag se filmen igen, en gång till. när man får den känslan, då vet man att filmen var bra. eller, mer än bra, fantastisk!

en ett litet ps. kläderna! fantastiska. massa, massa stickat och grått och halsdukar och lager på lager. älskar't. och den röda klänningen hermione bar på bröllopet! den vill jag äga och gå klädd i varje dag fram till nyår.

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh vad roligt att läsa!
Jag ska se den ikväll och gud så jag längtar!!!

Jag har ej läst boken men det ska jag göra efter att jag sett filmen:D

Sedan om kläderna, de är helt fantastiska och så där härligt brittiska. Åh så jag älskar det*