torsdag 11 november 2010

tankar om julen

jag brukar vara ganska bra på att hålla mig. jag brukar tänka att det blir roligare då. om nån håller sig. jag brukar vänta med glögg och pepparkakor, julmust och saffransbullar. i alla fall tills första december. kanske till och med efter lucia. men inte i år. i år har jag redan gått crazy. jag har ätit massa pepparkakor, druckit glögg och julmust, jag har ätit saffransgifflar. jag har till och med gjort julskinka och ätit! det brukar aldrig hända förrens dagen innan julafton. och allt är min kompis johans fel. han ba man behöver inte vänta, julvintern är så kort, snart är den över, bara att köra på. så nu har jag släppt alla hämningar. finns inget som kan stoppa mig längre. skulle inte förvåna mig om jag börjar lyssna på julmusik vilken dag som helst. jag kommer att tröttna på julen innan den ens börjat.
Published with Blogger-droid v1.6.4

2 kommentarer:

MATILDA sa...

Är faktiskt lite sugen på en riktig ;)

Fröken E sa...

Jag har som regel att inte börja med julskivan innan första advent i varje fall.. Men saffransgifflar har jag inte kunnat låta bli, mums! :)