fredag 26 november 2010

fredagsmorgon

(eller kanske förmiddag egentligen)

jag sitter i köket, med en kopp kaffe (dagens andra) framför datorn. utanför faller lite, lite snö sakta ned mot marken. jag har precis duschat, så mitt hår är blött. jag har fortfarande på mig pyjamas. man kan fråga sig varför jag inte klädde på mig riktiga kläder efter duschen? men alla vet ju att pyjamas är kanske det bästa man kan ha på sig. jag läser bloggar, och försöker logga in på mittuniversitetets portal. det går inte alls. jag blir stressad, för jag måste lämna in massa uppgifter, måste gruppdiskutera, måste måste. jag borde kanske ta en saffransbulle, istället för att stressa? idag är det fredag. kanske veckans bästa dag. ikväll är det fredagsmys. jag älskar det ordet och jag älskar själva grejen. fredagsmys med en fin pojkvän är kanske det bästa som finns. god mat och gott sällskap. och kanske en film på det. varför kan jag inte bara få ett mejl från supporten, som säger att de löst mina inloggningsproblem? på onsdag är det första december. herregud, vad härligt. då är det tjugo dagar till jag åker norrut och tar lite jullov. hoppas det är snö hemma. imorgon är det lördag. då ska jag på kalas med mina vänner. kalaslördagar är de bästa lördagarna jag vet.

Inga kommentarer: