tisdag 30 november 2010

när man har en dåligt isolerad lägenhet

idag är det så sjukt kallt. och då menar jag inte ute, för jag har inte ens varit ute idag. det låter ganska sorgligt (att bara sitta inne) men det blir ju så himla lätt så när jag pluggar. mycket läsa och sedan sitta framför datorn och skriva.
men i alla fall, så himla kallt i min lägenhet. jag har på mig massor av lager med kläder men går ändå bara runt och huttrar. fingrarna är som isbitar när jag sitter vid datorn och skriver. jag har på mig knästrumpor och massa koftor, men inte hjälper det. kallt så in i märgen.
nu ska jag göra mig en kopp te.
med citronsmak.

ps. och vi ska inte tala om hur kallt det är i sovrummet! fönstren bara läcker in kalluft. på kvällarna fryser jag även fast jag har på mig både pyjamas och duntäcke!

Inga kommentarer: