onsdag 18 september 2013

Vill ni höra ett skämt?

Jag älskar dåliga skämt. Det här berättade pappa för mig häromveckan och jag har gått runt och tänkt på det och fnissat. När jag berättade det för Daniel och min lillebror så var de inte imponerade. De har väl helt enkelt ingen humor, för det var svinaroligt.

Två bananer är ute och går. En är gul och en är grön. De pratar om allt och inget. Går och strosar och så där som bananer gör. Helt plötsligt springer den gröna bananen iväg. Fort in i skogen och den gula bananen ser inte sin vän längre. Den gula fortsätter att gå, mot stället där den gröna försvann. Den gula bananen tittar runt, runt i skogen och bakom träd. Plötsligt hoppar den gröna bananen från och skrämmer den gula. Då säger den gula bananen till den gröna:
- Du är så jävla omogen!

Hihi! Varsågoda, dagens skratt.

Även fast det var jag som skrev det sitter jag här och skrattar. Åt mig själv. Tur att jag kan underhålla mig själv. Då behöver jag aldrig ha tråkigt när jag är ensam.

Inga kommentarer: