fredag 27 september 2013

D-kupa

Kan vi ta en stund och tala om det faktum att min senast inköpta bh är i kupstorlek D. D! Herre min påve! Jag har väl ingen D-kupa. Jag har hela livet fladdrat mellan B och C. Och nu: D!

Jag var lite stressad när jag var inne och provade den. Jag behövde desperat en ny och tog ett par av de första bästa som hängde på en hylla. Jag for in i provhytten, slängde av mig kläderna och provade bhn. Den satt bra. Perfekt, då blev det köp. Det var inte förrän igår kväll när jag klädde av mig som jag noterade att kupstorleken var en freaking D.

D låter så sjukt stort, men faktum är att det inte är stort alls. Jag borde nog börjat med D för länge sedan, för den är himla skön och bröna får plats utan att liksom pressas utanför. Helt klart ett bra köp, men ändå: D! Lite galet känns det. Det känns inte som jag. Det kommer ta ett tag att vänja mig vid tanken på att vara en person med D-kupa.

Inga kommentarer: