torsdag 5 september 2013

Men först: Pretty Little Liars

Idag har jag något så trevligt som en studiedag. Alltså, jag är hemma istället för att vara i skolan. Nästan som ledigt förutom att vi har en stor hemuppgift att lämna in. Men jag ska ta tillfället i akt att titta på nåt avsnitt av Pretty Little Liars och gå en långpromenad med Blixten och mormor, och sedan ska jag börja skriva. Det tycker jag känns som ett mycket bra upplägg på en dag. Det påminner mig om när jag läste på distans och alltid pluggade hemma. Det var en underbar tid. Jag kunde bestämma helt över hur mina dagar skulle se ut. Jag kunde ta sovmorgon en dag om jag ville eller äta långlunch om jag ville det. Jag har pluggat tre terminer engelska på distans. Då satt jag klistrad framför datorn ungefär tre dagar per vecka och skrev om grammatik, läste böcker som Language: Its Structure and Use och  analyserade romaner. Resterande dagar läste jag romanerna jag skulle analysera. Tänk vad underbart? Bara läsa en massa böcker och analysera. Jag kände mig himla duktig också, för jag fick ganska bra betyg. Och det var ganska svårt.

Den hemuppgiften jag har till idag är inte lika svår, men nästan lika rolig. Jag ska skriva om stroke och MS och hjärtinfarkt. Lite skillnad på det och James Joyce, men det är ju kul att en kan utvecklas.

Inga kommentarer: