fredag 13 september 2013

6 saker jag skulle vilja ha just nu

Det finns ju alltid vissa grejer en skulle vilja ha. Som en liksom längtar efter. Drömmer om. Önskar. Det här är några av de saker som finns i mitt huvud och som jag gärna skulle se fanns i mitt liv på riktigt.

  • Kyligare väder. I morse såg det ut att bli mulet och dimmigt men sen blev det soligt och varmt direkt på förmiddagen. Puh. Jag orkar inte mer värme nu. Jag vill ha varma kläder och kalla kinder.
  • En bra helg. Men det vet jag att det kommer att bli. Jag ska nämligen lämna bort hunden, ta Daniel under armen och ta tåget till Linköping och träffa Björn och David. Hurra!
  • En riktigt hård fotmassage. Helst i ett par timmar. Min högra fot är på väg att dö ifrån mig känns det som. Den blir sämre och sämre för varje dag som går. Den gör ont exakt hela tiden och det är en molande, kliande, irriterande smärta. En smärta som längtar efter massage. Som känns bättre om jag liksom trycker ner hela foten mot golvet, för då blir det en annan, mer hanterbar smärta. 
  • En yoghurt som smakar perfekt kokos. Lagom mycket kokossmak och inte för söt. 
  • En bra höstjacka som inte är för varm och inte för kall. En sån som jag kan ha uppknäppt på dagen och då är den inte för varm, och knäppt på kvällen och då är den inte för kall. Givetvis måste den vara fin också. Finns denna jacka månn tro? 
  • En catchphrase! Det verkar så ballt.  Fantastiska "Oy with the poodles already!" och "Cool. Cool, cool, cool" är ju redan tagna, men jag funderar på om "Galna bananer!" kan va nåt? Äh, jag får nog fundera vidare.

Inga kommentarer: