måndag 16 september 2013

En helg i Linköping

Jag älskar när en ny vecka börjar och jag har haft en underbar helg. Det är liksom lite lättare då. Den här helgen tillbringades tillsammans med fyra karlar i Linköping hemma hos Björn. Jag, Daniel och David for dit vid lunchtid på lördagen och Björkis kom vid middagstid. Det var en sån där helg då jag hade för roligt för att komma ihåg att ta några bilder. Fyra stycken blev det, allt som allt.

Den första bilden tog jag vid 14-snåret, då vi precis varit och handlat och kommit in och börjat laga middag. Vi (mest Björn och Daniel, vi andra var mer sällskap än hjälp) lagade en gryta som fick koka hela eftermiddagen.


Lite såhär såg jag ut. Men skjortblusen hade jag bara på mig inne för det var så sjukt varmt. Ute hade jag en guldglittrande tröja som är alldeles fantastisk, men den hamnade inte på bild. 


Runt 20 kom Björkis (han hade nämligen jobbat) och då kunde vi äta middag. Grytan var fantastisk! Det bästa med den här bilden är dock att alla tittar på kameran aka mig, men David tittar bort på nåt helt annat. Det är verkligen så himla mycket David över det. 

De här fyra underbara männen hade jag helt för mig själv. Jag har många fina män i mitt liv. Kvällen blev lång och jäkligt rolig. Det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde den här helgen. Björkis var givetvis den största glädjespridaren, som kände sig tvungen att "dricka ikapp" eftersom att han kom senare. Sådant slutar alltid väldigt roligt för alla andra.


Dagen efter vaknade vi alldeles för tidigt. Jag sov på en madrass på golvet, så jag hade ändå fått ganska bra sömn, men stackars David, som var sjuk, sov sittandes i en fåtölj. Det var lika delar sorgligt och roligt.

Vi tittade på fyra filmer på raken, åt pizza, åt godis och det var alltid någon som sov. En perfekt bakissöndag med andra ord. Jag vet inte om vi riktigt hade nåt tema med filmerna. Det är inte alltid helt lätt att komma överens fem stycken om vad en vill se, men filmvalen blev som följer: Wall-E, The Fifth Element, Spirited Away och Min granne Totoro. Godiset var Star Wars-inspirerat.


Inga kommentarer: