lördag 21 september 2013

Senap

Den här vinterjackan från Monki var himla snygg. Jag gillar verkligen färgen, men frågan är om jag inte skulle kräkas på den efter ett tag. Det brukar bli så om jag väljer annat än typ neutralt svart/grått. De senaste åren har jag bara haft gråa vinterjackor/kappor och det är ju ganska tråkigt egentligen. Lite färg är ju ganska fint.


Men dag in, dag ut med en senapsgul jacka, risken är ju verkligen stor att jag skulle tröttna. Kanske ganska fort till och med? Så fort jag hade en dag som jag kände mig lite blektröttrosig-röd i ansiktet så kanske inte senapsgul är det bästa komplementet. En grå vinterkappa är liksom så bra för den kan jag gömma mig i. I fall jag vill. Och känner jag mig själv rätt så vill jag det ibland.

Men den senapsfärgade jackan är himla snygg ändå, det är den.

Inga kommentarer: