måndag 2 september 2013

En måndagskväll med blomkålssoppa

Efter skolan idag mötte Daniel och jag upp Adam. Vi gick hem till oss och tittade på Here Comes Honey Boo Boo. Givetvis var det jag som valde program. Det blir alltid kvalitet när jag väljer.

När det började närma sig middagsdags satte vi blomkålssoppa på kokning.


Adam hittade min kära kokbok från 50-talet. Den är underbar läsning, fylld med fantastiska och konstiga recept. 


Bland annat ett recept på "Kokning av kaffe". Under en bild på slavar som bär lådor till ett skepp. Och en glad familj som fikar vid ett köksbord. Helt normalt.



Jag var jeansskjortaklädd och glad att det är september!


Hund och karlar och stökigt kök.




Soppan blev så himla god. Det är något väldigt höstigt över en mustig soppa. Och jag älskar mat som är enkelt att laga. Bara koka blomkål och lök (och vi lade i lite potatis också), krydda som en vill (mycket curry!) och mixa ihop det. Gott!

Inga kommentarer: