måndag 27 februari 2012

Måndag, huvudvärk och kvalitetsumgänge


Idag har det varit en sådan där dag då jag inte startat datorn förrän nu, klockan 18. Sådana dagar är ovanliga, vill jag lova. Jag älskar ju min dator och gör allt därifrån. Men idag har jag haft så förbannat ont i huvudet. Jag har varit nykterist-bakis. Det vill säga, det har känt som att jag varit totalbakis, men jag drack inte en droppe igår. Däremot så var jag uppe hela natten och tittade på Oscarsgalan. Jag är tydligen för gammal för det nu. För gammal för att vara uppe hela natten och sedan bara sova någon timme på morgonen. Min kropp klarar inte av sådant. Jag måste ha mina åtta timmar varje natt. Annars får jag huvudvärk och orkar ingenting alls.

Men nu har huvudvärken släppt och Johan är hemma hos Daniel och mig. Vi ska ha lite kvalitetsumgänge ("umgänge" är ungefär det fulaste ordet jag vet, men ibland så passar det bara), innan han åker tillbaka till Uppsala imorgon. Potatisgratäng ska ätas och antagligen en massa chips också. Så gott! Och sedan så ska vi kolla på Big Brother. Jag och Daniel jobbar på att få Johan beroende av den serien. Det går sådär.

Inga kommentarer: